onsdag 10 juni 2009

Linas Matkasse

Världens bästa affärsidé.
En kasse med mat - för en vecka - för 4 personer - direkt till dörren.
Du slipper fundera på att variera mat, handla, stå i kö, hinna bli dödshungrig innan maten står på bordet. Känner ni igen det där?
I Danderyd, där vi bor, kommer den måndagar varannan vecka. Den kommer de måndagar då vi har Cesse och det är jätteskönt. En rätt är "tuff" och tar lite längre tid men annars tar de andra omkring 20-30 min. Maten lagar man medans ris, pasta, matvete kokar... Det är färska och fräscha produkter och det blir otroligt gott. Jag tycker det känns som att man kommer till en middag hemma hos farmor. Mycket smak och mat man inte alltid äter men ändå inte för avancerat.
Jag var tveksam till detta men vänner och bekanta pratade så bra om det och tillslut testade jag. Första gången kassen kom så sa jag upp den direkt för att vi diskuterade det hemma och kom fram till att vi nog mest kommer att grilla i sommar... men efter att ha gjort maten under en vecka anmälde jag oss igen. Vi var helnöjda på alla sätt och kommer att fortsätta och eftersom att den kommer varannan vecka så behöver man inte laga allt på en vecka och grilla hinner vi ändå... :)

Inga kommentarer: