tisdag 30 juni 2009

BÅT!

Igår köpte John båt. Den är så otroligt fin... och STOR :) För att vara en stor motorbåt är den jätte jättefin. Jag tycker annars inte om stora plastiga motorbåtar men det här är en fin sådan. En riktig ruff, kök, badrum, kyl, dusch på akterdäck med varmvatten... ja till och med micro. Ett flytande landställe helt enkelt!
Vi har pratat fram och tillbaka om landställe eller båt, eller resa eller inget alls... Eftersom att vi köpt hus och inte tagit tag i det vi vill göra där så känns det fel med landställe. Jag är inte heller tjejen som vill ha för mkt "hemmapyssel" för mig och njuter gärna så mkt det gr när vi är lediga och som ni säkert förstått av min blogg så reser jag gärna ett par gånger om året. Kan absolut tänka mig landställe men vill njuta av vårt underbara hus och tycker att det kan komma framöver. Dessutom har jag varit mycket på sjön och tycker det är bland det bästa man kan göra på fritiden och John har ett otroligt (nästan sjukt:)) intresse för båtar så jag tror det här passar oss!

Just nu är John och handlar mat och jag packar saker hemifrån... fullt förberedande för att ge oss ut imorgon :) Cesse är med också och ser fram emot det lika mkt som oss. Han säger att båten inte kan vara större och tycker att vi redan har störst båt...hihi 
Hoppas på att det här underbara vädret håller i sig. Vi har haft omkring 29 grader och sol i mer än en vecka nu. Blir det så planerar vi att vara ute 9 dagar i sträck. Nästa helg måste vi vara i stan då vi ska på Grönan med Jimmy och barnen och lämna Cesse.

Återkommer med bilder och mer om vår semester!

Inga kommentarer: