tisdag 9 december 2008

Sista året som 20+

Igår fyllde jag år och fick ett meddelande från en kompis att jag skulle njuta av sista födelsedagen som 20+.
Det kändes både komiskt och läskigt... Men strunt i det, bara att glömma att man blir äldre och att tiden springer iväg. Ska istället börja planera världens bästa 30 års fest :)

Min födelsedag var en bra dag och mycket som hände:
1. För första gången i vår relation gick John upp tidigare än mig. Nej, det har hänt förut men jag brukar reta honom för det. Jag lever nämligen med VÄRLDENS mest morgontrötta människa. Helst snoozar han 10 ggr och kommer upp 5 minuter innan vi ska åka till jobbet.
Vid 06,45 hörde jag dem komma upp i trappan sjungandes "ja må hon leva...". Cesse sjöng också och det var så gulligt.
2. Vi hade glömt att köpa frukost så jag fick ett glas apelsinjuice...
På brickan stod förutom ett glas juice... en jättefin bukett med vita liljor och ett paket.
3. Jag var helt säker på att det var en Playstation 3 konsoll eftersom att vi pratat om att köpa det för att ha i vårt allrum. Vore kul när det är fest att ha Guitarr hero, Buzz och Singstar. Vi har bestämt att vi ger varandra Sydafrika i julklapp och när John frågade vad jag önskade mig i födelsedagspresent sa jag att han kunde köpa PS3 eftersom att vi pratat om det sista tiden...
4. Öppnade paketet och fick se en instruktionsbok märkt "Canon" och insåg att jag fått en DIGITAL systemkamera!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad jag tittat, längtat, funderat, önskat att jag hade en...
John är världens bästa blivande man... men det visste jag redan innan :)
5. Mamma och Kjelle kom på middag. Det gjorde även Johns pappa som jag tycker mycket om. Tur att han finns!!

Inga kommentarer: