onsdag 3 december 2008

Räkmacka genom vintern...

I fredags bokade jag biljetter till SYDAFRIKA...
Jaaaa!! Det är sant!! Vi åker två veckor i början av mars.
Senaste tiden har jag känt att jag vill åka till ställen som jag verkligen drömt om och som jag måste få se innan det kan vara för sent.
Att åka till Mallis, Thailand, Gran Canaria för att få sol och bad känns som både bortkastad tid och pengar. Det kan jag ta när jag sett det jag verkligen vill se eller om jag ska åka bara för att vara... kanske när man får barn eller mamma fyller 60. Ja ni förstår!
Vi var rörande överens om att Sydafrika var ett sådant resmål och därför bokade jag det.
Dessutom har jag kommit i kontakt med en svensk kille som har två hotell i Sydafrika som hjälper oss att sätta ihop en rundtripp.
Ser ut att bli Kapstaden, Franschoek (vingård) och Gradenroute.

Och så.... igår ville helt plötslogt min underbara älskling att vi skulle göra något över jul och nyår och föreslog skidor... och dessutom... Åre. Tjohooooooooooooooooooooooo... hela jag exploderade inombords, men jag visade inte det för John som tycker att jag är en Åre-nörd...haha
Vi kommer att fira nyår i undebara Åre.
Äta lunch på Buustamon, åka Lundsrappet, ta en hamburgare på Broken, dricka en drink på Tott och bo härligt och lyxigt mitt i backen på Fjällgårn. Bättre nyår kan jag inte tänka mig!!

Skidor och sol... vintern är räddad!

Inga kommentarer: