onsdag 19 november 2008

Hem ljuva hem...

Idag känner jag mig lite hängig och längtar hem, så jag kom på att jag skulle skriva om huset. Vi kallar det "White house" för att det är vitt och för oss jättestort. 8 rum har vi!

I december 2007 köpte vi huset och flyttade in 2008. Redan på Hemnet förstod jag att det var vårt. Vi gick dit på första visningen och dragkedjan till min stövel hakade upp sig så jag fick hoppa runt i huset på ett ben. Vi skrattade åt det och sa att det kanske var ett tecken på något. Budgivning startade men vi var rätt smarta och fick det snabbt och till ett pris vi tror var under vad det hade kunnat gå för... Att det var ett par dagar innan jul hjälpte säkert också till en del.
Lite tokigt var det kanske att "bli med hus" efter inte så lång tid tillsammmans men när allt känns rätt så bryr man sig inte om vad som är rätt enligt regelboken...

Har aldrig varit så mycket i inredningsbutiker sedan vi köpte huset. Att shoppa kläder är inte alls lika intressant.
Roligast var nog iof när det började regna i somras och vi hamnade hos Täby Färg och var där i 4 timmar. Vi målade arbetsrummet grönt, Cesse fick en blå fondvägg men tapeten som nu sitter uppe utanför gästrummen (tack vare min pappa!) älskar vi båda två. Den är så cool och gör så mycket till huset. Dyr men alldeles underbar!

Inga kommentarer: