tisdag 6 december 2011

Var med i Cesses klass :)

Var med en dag i Cesses klass. Har tänkt vara det länge eftersom att han inte riktigt tyckt att det skolan varit jättekul. Men av olika anledningar blev det först i tisdags.
Det var iallafall jättekul och jag fick en bra bild av vad de gör på dagarna, fröken och hur han verkar hittat sin roll.
Det var samling, bokstavsläxa, rast och sedan övning av bokstavsläxan, som var bokstaven "E". Cesse tog med sen en nyckel som han fick presentera och sedan skriva på en lapp.
Han var inte särskilt aktiv och det kändes som att han satt i sin egna lilla värld (som vanligt). Vid samlingen la han sig ner två gånger och fröken fick säga till. Men när de skulle göra sina övningar så var han jätteduktig och det var lite kul att jag var där och hjälpte honom lite...
Rasten gillade han verkligen! Det gick i turbofart ut på skolgården, där han spelar fotboll med de äldre grabbarna. Det var kul/intressant att han inte brydde sig om sina gamla dagiskompisar alls. Han och Jordan gick bara förbi varandra på skolgården och Cesse verkar hittat sin grej på skolan med många nya kompisar.
Fröken var bestämd, minst sagt, men det tycker jag bara är bra. Det behövs just nu. Jag är också bestämd och därför tycker Cesse jag är sträng :), men stackarn behöver styrning.

Kul upplevelse att få vara med där och kul för oss med en halv dag tillsammans på hans "mark"!

Inga kommentarer: