onsdag 1 juni 2011

Krupp

I måndags natt fick Estelle krupp, som inte gav sig och vi var tvungna att åka med henne till akuten. Usch vad det var jobbigt att se henne så. Vi är som tur är vana vid krupp eftersom att Cesse haft det och även Estelle. Men det här var första gången vi fick åka in. När jag sa att vi skulle åka bilen nickade hon bara och började peka utåt, så hon förstod nog.
Väl inne fick hon adrenalin direkt, och då släppte det. Det var så skönt att se henne komma tillbaka och jag blev såå trött efter det, när jag slappnade av igen.
Efter 20 min fick hon adrenalin igen och sedan fick vi träffa en doktor och då fick hon kortison som förhindrar att det kommer tillbaka.
Doktorn berättade att det inte är livsfarligt för att det inte kan täppa igen helt. Förr i tiden fanns det krupp som täppte igen helt och då dog folk men nu vaccineras man mot det, så därför kallas detta för falsk krupp.
Vi kom hem igen vid halv tre och då satte vi oss och åt macka och drack yoghurt och sedan somnade hon och jag tätt ihop. Det var så mysigt!

Inga kommentarer: