tisdag 9 november 2010

Cesse ska söka till Idol!

Igår hade vi mys med hela familjen i mammas och pappas sovrum. Estelle gosade in sig ordentligt och Cesse ville helst putta undan Estelle och få all tid för sig själv för kramar och pussar. John började spela gitarr och sjöng med sin härliga stämma (som bara går i ett tonläge). Då säger Cesse " Jag har också en låt!". Jasså, sa jag... och så ville han sjunga den för oss. Då tänkte jag att han skulle ta någon barnlåt de sjunger på dagis, typ "Dinkeli Dojja". Men helt plötsligt börjar han sjunga på sådan där påhittad engelska som man sjöng när man var liten. Schnika lalo mako halo, com sinno lallo balo... Ja ni vet!
Och jag försökte i flera sekunder att hålla igen skrattet men det var precis som i kyrkan där man absolut inte får börja skratta. Tillslut så brast allting och jag började asgarva (ursäkta ordet, men så var det verkligen). Varpå Cesse blir jätteförnärmad och blir jätteledsen.
Staaaaackars liten... Fy vad jag kände mig dum. Kunde inte sluta skratta heller så jag fick hitta på att Estelle var så rolig, samtidigt som jag skulle försöka trösta honom. Till slut blev det bra igen och jag sa att jag skrattade så mycket för att jag blev så stolt och paff över att han var så duktig.
Han ville sjunga igen och frågade mig om inte jag ville sjunga. "Man kan bara sjunga om lampan till exempel... att den tänds och släks", sa han. Sedan ställde han sig framför John och bad honom spela gitarr till. När han var klar så sa han att han ska vara med i Idol... och sedan frågade han om han fick gå till pappas arbetsrum och öva lite mer, för det störde honom när John plinkade på gitarren.
Snacka om att han utvecklats. Det är så olikt Cesse, men så himla underbart...

PUSS

Inga kommentarer: