måndag 1 mars 2010

Fjällen!

Igår kom vi hem från fjällen. Vi åkte upp tillsammans med Johns syskon. Det var deras julklapp från oss. Hade inga förhoppningar om att få åka mycket skidor men det blev faktiskt en hel del... Först upp i backen var jag...haha De var trötta, skulle hyra skidor eller vågade inte... så jag åkte upp helt själv. Det hade snöat 10 cm som låg på pistad backe... Ja ni som åker skidor vet hur härligt det är. Pom pom! :)
Cesse var jätteduktig. Han och jag åkte störtlopp hela tiden. John blev lite less och tyckte att han skulle öva svängar men det var bara att glömma. Han ville bara störta ner för backen och framme vid liften vände han sig till oss och sa "Nu ska ni få med mig att göra" och så var han först i liften igen. Sista dagen ville han åka helt själv och vi lät han göra det... det gick jättebra både med lift och att ta sig ner i världens fart... haha
Estelle älskade fjällluften och sov mest hela tiden. Hon fick sova middag bredvid liften så kunde vi åka ostört i 2 timmar. Sista dagen tog de andra våra barn på morgonen så fick jag och John åka 2 timmar på morgonen............ på 20 cm nysnö............... Sådär ja!!

Morgonmys
Zzzzz...
John & Cesse i backen
Therese & Uffe startklara
Hela gänget

Inga kommentarer: