onsdag 17 februari 2010

Gulp

Igår fick jag känna på skräck...
Lisa (vår nya nanny ;)) hämtade Cesse igår så han var hemma tidigt. Just nu är det bara... och då menar jag BARA lego och legogubbar som gäller.
Så, som vanligt, lekte han med dem och när jag tittade bort 2 minuter så hörde jag att Cesse blev sur och när jag kom in i köket så sa Cesse "Jag skulle ge lillasyster nappen och då åt hon upp min legobit"........
SHIT!!!! paaaaaaanik....... Ni som är mammor förstår säkert hur jag kände!?
Jag började rota runt i hennes mun och frågade Cesse om det verkligen stämde. Hon satt ju där och var glad som vanligt??? Kände hur paniken kom över mig...
Så kände jag i hennes babysitter och hittade en liten vit legobit nere vid hennes ben. PUH!!!!
Så nu har jag haft det stora snacket med Cesse. INGA små biter nära henne... hon kan DÖ!!!

Komiskt i efterhand att storebror var sur för att hon "ätit upp hans legobit"...hahahaha

Inga kommentarer: